Κυριακή, 15 Ιουλίου 2012

Πώς να ενισχύσεις την αυτοπεποίθησή σου

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη δίνει συμβουλές για να νιώσεις επιτέλους υπέροχα με τον εαυτό σου!

Όσο σκεφτόμουν ποιο θέμα να αναπτύξω, πάντα κατέληγα σε εκείνο που τα καλύπτει όλα και κρύβεται πίσω από κάθε συναίσθημα: Η ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ. Έτσι, το σημερινό άρθρο είναι αφιερωμένο στο ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΑΣ, να νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας, ό,τι κι αν συμβαίνει στη ζωή μας. Όταν αγαπάς αυτό που είσαι, έχεις αυτογνωσία και δεν κάνεις αυτοκριτική. Σέβεσαι τις ανάγκες σου, και συνήθως, τις ανάγκες των άλλων. Δεν είσαι επικριτικός με τους άλλους, αλλά ούτε και με τον εαυτό σου. Ζεις πιο έντονα τη ζωή σου, γιατί φοβάσαι λιγότερο για το τι θα γίνει στο μέλλον. Μπορείς να συγχωρείς ευκολότερα, γιατί οι πράξεις των άλλων δεν είναι απειλητικές για την αυτοαξία σου.

Την περίοδο αυτή το ηθικό μου δεν είναι και το πιο ανεβασμένο… Πολύ κλείσιμο στο σπίτι, όλη μέρα με τις λερωμένες πυτζάμες από φρουτόκρεμες, ελάχιστος χρόνος για τον εαυτό μου… Έτσι προσπαθώ να κάνω τα παρακάτω, τα οποία σου προτείνω να δοκιμάσεις τις «δύσκολες» περιόδους της ζωής σου:

Πριν πάω για ύπνο (βέβαια τώρα με την μικρή ποιον ύπνο…) προσπαθώ να σκεφτώ τα θετικά που έκανα την ημέρα που πέρασε. Τι καλό παρατήρησα στον εαυτό μου, από το πιο μικρό και φαινομενικά ασήμαντο, μέχρι το πιο μεγάλο και σημαντικό. Αυτή η τεχνική είναι αποτελεσματική γιατί θα σε κάνει να παρατηρείς τα θετικά σου αυτόματα και κατά τη διάρκεια της ημέρας. Έτσι, θα έχεις καλύτερη διάθεση και πιο ανεβασμένο ηθικό. 

Όταν κοιτάζομαι στον καθρέφτη, προσπαθώ να απομονώνω τα χαρακτηριστικά που μου αρέσουν στο σώμα και στο πρόσωπό μου, αντί να επικεντρώνομαι στα σημεία που σκέφτομαι ότι θα μπορούσαν να είναι και καλύτερα… Αν αυτό το επαναλαμβάνεις καθημερινά, σιγά σιγά θα συνηθίσεις τον εαυτό σου να προσέχει τα προτερήματα αντί για τα ελαττώματα.

Σκέφτομαι τι χρειάζομαι, τι έχω ανάγκη. Όσο χαζό ή περίεργο κι αν είναι, θυμίζω στον εαυτό μου ότι είναι σημαντικό γα μένα και πρέπει να του δώσω σημασία. Πρέπει να ικανοποιείς τις ανάγκες σου χωρίς ενοχές και προκαταλήψεις (πχ. «μήπως ζητάω πολλά;;») Βάλε στο πρόγραμμα να κατακτήσεις αυτά που χρειάζεται, έτσι ώστε να ικανοποιήσεις αυτά που έχεις ανάγκη. Μόνο έτσι μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου και να νιώθεις ικανοποίηση.

Θυμάμαι αυτά που φοβάμαι ότι δεν μπορώ να αντιμετωπίσω, αυτά που μου ρίχνουν την ψυχολογία σε ανύποπτο χρόνο χωρίς να τα αντιλαμβάνομαι. Στη συνέχεια, προσπαθώ να τα απομυθοποιήσω, υπενθυμίζοντας στον εαυτό μου τις καταστάσεις που έχω αντιμετωπίσει στο παρελθόν, παρόλο που πριν θεωρούσα ότι δεν θα τα καταφέρω. Επίσης, αυτό που με βοήθησε πολύ ήταν η προκληση των φόβων μου στην πράξη. Για παράδειγμα, θυμάμαι ότι είχα ένα μόνιμο χαζό άγχος, για το αν θα μπορώ να τα καταφέρω μόνη μου με το μωρό σε διάφορες συνθήκες. Αφού δοκίμασα στην πράξη και τα κατάφερα (σε γενικές γραμμές), ένιωσα ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση.

 Υπενθυμίζω στον εαυτό μου ότι δεν φταίω απαραίτητα εγώ για κάτι κακό που μου συνέβη. Ξέρω γυναίκες για παράδειγμα, που παίρνουν όλη την ευθύνη για κάτι δυσάρεστο που συμβαίνει στη σχέση τους. «Εγώ φταίω που πήγε με άλλη», «εγώ φταίω που χωρίσαμε», «εγώ φταίω που δεν κατάλαβε τι εννοούσα» εγώ, εγώ, εγώ… Η σχέση δεν είναι σχέση αν την ευθύνη την έχει μόνο ο ένας. Συνήθως τα άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση τείνουν να κατηγορούν τον εαυτό τους για όλα (ή και για τίποτα σε πολλές περιπτώσεις). Κάνε την ερώτηση στον εαυτό σου αν προσπάθησες και αυτό φτάνει. Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο… Τι θα κάνεις θα κατηγορείς μια ζωή τον εαυτό σου;

Κλείνω τα αυτιά μου στην κριτική…
δεν λέω να πιστέψεις ότι τα κάνεις όλα τέλεια ή ότι δεν έχεις περιθώρια βελτίωσης, όμως πώς να το κάνουμε; Ο τρόπος σου είναι ο τρόπος σου και σε κάποιες περιπτώσεις χρειάζεται να πεις «εγώ αυτό μπορώ και έτσι το κάνω… σε όποιον αρέσει» εσύ θα κρίνεις το τι και το πότε χρειάζεσαι να βελτιώσεις όπως και το πότε και ποιον θα ακούσεις….


Ελέγχω αυτά που λέω στον εαυτό μου. Όταν κάτι δεν γίνεται έτσι όπως το περίμενα, λέω «δεν πειράζει, δεν μπορείς να κάνεις πάντα το καλύτερο που μπορείς» και το συναίσθημά μου είναι κατευναστικό και νιώθω ότι αξίζω παρά το αποτέλεσμα.

Πηγή:missbloom.gr






0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου